Posts

Showing posts from December, 2011

Luahan seorang hamba yang lemah..

Image
Bismillahirrahmanirrahim..
apa khabar semua?? iman sehat x??
ana harap sehat ye..
semoga post kali ini bermanfaat kepada semua..
insyaAllah..





Ya Allah, jika kau kurniakan kepadaku perasaan suka, cinta dan sayang kepada seseorang,
kau jatuhkanlah aku kepada orang yang sangat mencintaiMu..

Aku sedar, aku perlu bermujahadah dengan apa yang terjadi..
Walaupun mujahadah itu terlalu pahit buatku..
apakan daya, aku harus menguatkan diri ini..

Pernah juga aku terfikir, kenapa mesti ada perasaan macam tu hadir dalam diri hamba Allah..
Sedangkan kita hamba yang lemah..
Sanggupkah kita nak mengawal perasaan itu..

Berbekalkan iman dan taqwa..
Aku tabah menghadapinya..
Aku kuat untuk mengawal perasaan itu.



Pada mulanya, aku pendam seorang diri..
Dan kepada Allah sahaja aku mengadu...
Aku tahu jika aku terus memendamkan perasaan itu..
Hati aku akan bertambah tidak tenteram...

Aku kuatkan hati untuk meluahkan kepada beberapa orang..
Walaupun terasa malu dan amat malu..
Aku tabahkan juga hati untuk bercerita kepada merek…

Aku berubah juga akhirnya..

Image
Bismillahirrahmanirrahim..
arini ana nak k0ngsikan satu cerita ni..
cite rekaan je.. huhu..
sem0ga bermanfaat buat kita walaupun agak terabur sket.. heee..


Dulu,
aku selalu buat jahat..
Selalu tinggalkan solat,
tak dengar cakap mak..
Selalu tak buat kerja sekolah yang cikgu bagi.
tak dengar cakap cikgu..
dan selalu digelar BUDAK DEGIL..


Ya,
Aku akui itu,
aku memang pon DEGIL..
tapi tak semestinya aku takde perasaan,
tak ingin berubah..




Ada satu hari tu, adalah seorang hamba allah ni. Dia cakap kat aku, kau ni mad, bilalah nak berubah. Kau ni degil sangat, tolonglah ubah perangai kau ni. Aku pun cakaplah kat dia, insyaallah aku akan ubah diri aku ni. 

Aku akan buktikan yang aku akan menjadi budak baik satu hari nanti.. baik pada masyarakat dn menjadi yang terbaik di sisi Allah..


Ada pulak sorang hamba Allah ni,
dia kata kat aku, 'Bole ke kau berubah?? dengan hati kau yang keras macam batu"
huh.. aku akan buktikan..
kawan, sepatutnya kau beri aku dorongan, bukan melemahkan lagi semangat aku.. huh..




N…

Wahai Muslimah...

Image
Bismillahirrahmanirrahim..
Lama tak update.. huhuhu..
Post ni khas untuk muslimah..
InsyaAllah bermanfaat.. 






Wahai muslimah,
Pernahkah kau mempunyai perasaan terhadap seseorang,
rasa rindu kepada seseorang..


Pernahkah kau terfikir kenapakah perasaan begitu hadir dalam diri kita,
Sedangkan Allah melarang kita bercinta..


Usahlah kau memikirkannya wahai muslimahku sayang,
kerana perasaan CINTA itu ialah FITRAH manusia.
CINTA hadir tanpa diundang oleh diri kita.


Ia adalah ujian dari Allah..
Allah ingin menguji iman kita..
Kuat ataupun tidak..






Sememangnya seronok ketika bercinta..
Tetapi..
ia akan membuatkan kau menderita..
Percayalah wahai muslimahku sayang..


Aku sedar,
diriku juga tidak sempurna..
Aku juga mengingatkan diri ku ini..
Aku ingin kita semua.
menjadi perhiasan yang terbaik di dunia ini..
Dan menjadi bidadari di syurga yang hakiki..
InsyaAllah...


Oleh itu, kita sebagai muslimah, kita mestilah menjaga diri kita daripada menjadi mangsa kepada lelaki yang tidak berhati perut di luar sana.
JAnganlah kau mem…