Posts

Showing posts from 2013

Anis Fatihah (Part 3)

Image
Bismillahirrahmanirrahim ..  Assalamualaikum , dah lama kan tak update blog nii ? :3 cerpen Anis Fatihah pun trgantung . maaf sgt2 . cerpen ni dah lama siap , cuma tak sempat nk publish . Semoga kalian memperoleh manfaat dripada cerpen ini . Selamat membaca :D *macam ramai sgt je yg bce >_< .

“Assalamualaikum, umi apa khabar? Anis rindu sangat dekat umi, ayah, kakak dan abang”  Anis Fatihah meluahkan rasa rindunya terhadap keluarga di Malaysia semasa berhubung dengan uminya melalui telefon.
“Kami di sini pun rindu sangat kat Anis, Tahun ni kan tahun akhir Anis kat sana.. Sekejap sahaja masa berlalu, dah empat tahun Anis belajar di sana. Anis balik sebelum raya kan?”
“Hehe, Alhamdulillah umi.. Dah empat tahun jugalah Anis tak beraya dengan keluarga. InsyaAllah umi .Tapikan umi, kolej Anis ada buat lawatan ke umrah dua minggu. Anis nak pergilah umi, nak merasa berpuasa kat sana, kiranya nanti Anis balik Malaysia lambat sikitlah ya umi? Anis balik lagi seminggu nak raya.”
“Alhamdulillah…