Posts

Showing posts from December, 2014

Hanyut

Image
' Kak Hana , nak dengar benda ? '
" Bagitaulah "
' Akak tahu kan hubungan Nadirah dengan Izzat cemana sekarang ? '
" Akak teka . Bahagia ?"
' Dulu memanglah agak bahagia . Boleh kata tiap masa text dengan dia . Kalau ada masa , otp , luah rindu . Tapi sekarang , dia sibuk langsung tak ada masa dengan Nadirah macam dulu , Saya text pun tak balas . Bila tanya , macam-macam alasan dia bagi . Sibuk , banyak kerja . Tiap kali Nadirah tanya , jawapan tu lah dia jawab '

" Oh . Jadi Nadirah dengan dia dah putus ? "
' Nadirah tak tahu . Nadirah tengah tunggu jawapan dari dia . Kalau nak putus cakap dekat Nadirah , Nadirah taknak letak harapan tinggi-tinggi '
" Sampai bila ? "
'Saya pun tak tahulah Kak Hana '

" Sampai bila nak terus berharap ni Nadirah ? Buat apa nak terhegeh-hegeh dekat orang yang dah tak kesah tentang Nadirah ? Sampai bila nak bazir air mata macam tu ? Bazir air mata dekat orang yang tak sepatutnya . …