Posts

Showing posts from September, 2011

Cinta Allah Cinta Abadi...

Image
Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum.. Kaifa halukum??? silakan bace yer.. moga ada manfaatnya..
insyaAllah... Ya Allah.. sekiranya aku jatuh cinta, maka jatuhkanlah cintaku pada seseorang, yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu...

Luahan Seorang Sahabat..

Image
Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum...
kaifahalukum???


Nak tanye satu soalan ni... sape ade kawan?? angkat tangan!!!..heheheh... kalo tanye msti semua orng kte ade kn... nabi muhammad kite pon ade kawan... 

“Sebaik baik sahabat di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya.” (Hadis riwayat al-Hakim)
Kita mestilah memilih kawan yang baik agama nya, ada orang lihat muka, darjat dan yang pandai... kalau orang tu miskin, kurang cantik.. x nak kawan..abis spe nak kawan ngn dia?? sian kan? huhu... kita berkawan janganlah tgk muke... ana bersyukur sangat dikurniakan oleh Allah sahabat yang tidak memilih kecantikan dn darjat...syukran jazilan ila sahabati yg sudi menjalinkan ukhuwwah dngn ana... tpi kite kene memilih juge sbnrnye, jgnlah berkawan dengan orng yg jahil... 
“Seseorang itu adalah mengikut agama temannya, oleh itu hendaklah seseorang itu meneliti siapa yang menjadi temannya.” (Hadis riway…

Cinta Islamik..

Image
Assalamualaikum W.B.T... kaifahalukum wa imanukum??? diharap agr makin brtambah yep... arini nak citer sket pslCOUPLE ISLAMIK ade ke couple islamic ni??COUPLE ITU HARAM..kalo dh haram 2 haram jugak kn??? boleh pulak nak islam kan die... cube bce citer ni...Kisah Couple dan Babi...

sudah menjadi naluri remaja untuk bercinta dan dicintai. Sudah menjadi kebiasaan mereka apabila mereka yang dilamun cinta ini menjadikan agama sebagai landasan bagi menghalalkan percintaan sebelum perkahwinan yang sudah terang-terangan haram dalam Islam. Antara ayat-ayat yang kerap mereka ucapkan seandainya berbicara tentang cinta adalah:









'ala..aku couple dengan dia sebab nak tolong dia berubah..' 'Kita couple tapi bukan buat maksiat pun..' 'saya cintakan awak kerana Allah..'  




''Lelaki ni walau sejahat mana sekalipun, tapi bila nak cari isteri dan seterusnya jadi ibu untuk anak-anaknya, dia tetap nak pilih perempuan yang baik-baik. Tak ada dia nak pilih perempuan tak senonoh buat …

Jiwa Terasa Kosong???

Image
Jiwa antunna terase kosong??? hiasilah jiwa dengan berzikir kepade kekasih kite yang abadi.. iaitu Allah S.W.T... ramai para remaja zaman sekarang, bila terase jiwa mereka kosong, mesti mereka nak cri pasangan... kenape??? x semestinya kalau jiwa kosong kene cari pasangan??? kekal ke kalau couple ni?? x semestinya kan??? ermm... berapa kali nk ckp couple 2 haram.... kalu dh haram 2 haram juge.. cube hayati kate2 ni..

Cinta yang kamu dambakan itu menyakitkan.
Sering pula ia mengecewakan,
Selagi dia belum halal untukmu,
Selagi itu ia menyeksakan jiwamu.
Kamu dan dia belum ada ikatan.....

masyaAllah... buat pe couple 2 ni... ia akan mengecewakan hati antunna semua... kpde akhowat2 semua.. jagalah diri antunna ye... jgn biarkn diusik oleh ajnabi... pelihara dirimu wahai akhowat semua... dan ingatlah bahawa..

Bahawa Dia itu sentiasa dekat,
Amat-amat dekat,
Amat amat amat dekat.


hayatilah kata2 di bawah ni... insyaAllah akan mengisi jiwa antum/antunna yg kosong..insyaallah.. may Allah bless you…